Tempomat. Różnice w działaniu między O I a O II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Evo1
    Classic
    • 2010
    • 17

    Tempomat. Różnice w działaniu między O I a O II

    hotrain, jest kox :!:
  • samuraj
    Drive
    • 2009
    • 80

    #2
    Tempomat. Różnice w działaniu między O I a O II

    właśnie miałem możliwość pokonania dłuższej trasy Octą II z silnikiem FSI. Prawie całą pokonałem z użyciem tempomatu, jadąc przepisowo, lub wolniej (śniegi, oblodzenie) na 550 km spalanie mi wyszło 6,3 l/100km...
    Posiadam Octę I z silnikiem 1,6 z gazem. czy jeżeli dołożyłbym do niej tempomat, to mogę liczyć na podobne wrażenia z jazdy co w OII?
    A jeżeli ktoś dokładał tempomat, to może powie ile to kosztuje i co potrzebuję (oprócz manetek)?

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      tempomat

      witam tempomat możesz dołożyć jeśli masz sterowanie gazem realizowane elektronicznie a nie linką gazu musisz zmienić manetkę najlepiej oryginał plus wiązka oraz vagiem aktywować.

      Komentarz

      • meesha
        Ambiente
        • 2009
        • 145

        #4
        W mojej O1 BFQ (tour) wystarczyło wymienić manetkę i zrobić vag; nic więcej nie było trzeba.

        Co masz na myśli pisząc "podobne wrażenia z jazdy"? Tempomat to tempomat, jeśli jadę równo nawet te 110 to mam z długich tras właśnie takie spalania, około 6.

        Komentarz

        • samuraj
          Drive
          • 2009
          • 80

          #5
          zastanawiałem się nad tym, czy w jakiś sposób nie "ulepszyli" tempomatu między tymi modelami. nie znam się na samochodach na tyle, żeby to wiedzieć.

          [ Dodano: Nie 26 Gru, 10 21:28 ]
          Zamieszczone przez meesha
          W mojej O1 BFQ (tour) wystarczyło wymienić manetkę i zrobić vag; nic więcej nie było trzeba.
          meesha a jaką manetkę dokładałeś?
          taką czy taką?

          Komentarz

          • lesiu
            Ambiente
            • 2007
            • 149

            #6
            Do montażu potrzebujesz manetkę, wiązkę do manetki i vaga. Ja polecam manetkę oryginalną, Przerabiałem temat z tą pierwszą co pokazujesz i po dwóch latach umarła. Mam oryginał i narazie dwa lata spokoju. U mnie w ASO za kompletną manetkę z wiązką wołali ok. 400 zł a za samą manetkę ok 250zł.
            lesiu

            Komentarz

            • meesha
              Ambiente
              • 2009
              • 145

              #7
              Ja kupiłem samą manetkę, oczywiście ori. Cena jak u kolegi lesiu. Wiązka już u mnie była.

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Zamieszczone przez samuraj
                czy w jakiś sposób nie "ulepszyli" tempomatu między tymi modelami.
                Jedyna roznica to chyba taka, ze w nowszych mozna sobie pokretelkiem +/- predkosc zmieniac, a w starym mozna tylko zwiekszac predkosc trzymajac guzik set a jak chce sie zmniejszyc to albo hamulec i ponowne nastawianie albo wylaczenie tempomatu, shamowanie silnikiem i ponowne wlaczenie.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • lesiu
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 149

                  #9
                  bradley, u mnie w O1 przyciskiem set zatwierdzam prędkość a jak go dłużej trzymam to mi zmniejsza prędkość (powoli przez rozłączenie tempomatu) do momentu puszczenia przycisku. Zwiększanie prędkości odbywa się przez przesunięcie i trzymanie przycisku on w lewo w pozycję +.
                  lesiu

                  Komentarz

                  • meesha
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 145

                    #10
                    Co więcej, pamięta nastawioną prędkość jeśli przyspieszysz prawą nogą - przydatne do szybkiego wyprzedzenia czegokolwiek, o ile nie trzeba redukować biegu (sprzęgło kasuje). Po odpuszczeniu gazu sam wraca do prędkości przelotowej.

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez bradley
                      Jedyna roznica to chyba taka, ze w nowszych mozna sobie pokretelkiem +/- predkosc zmieniac, a w starym mozna tylko zwiekszac predkosc trzymajac guzik set a jak chce sie zmniejszyc to albo hamulec i ponowne nastawianie albo wylaczenie tempomatu, shamowanie silnikiem i ponowne wlaczenie.
                      To akurat nie jest prawda - bo w obydwu przypadkach dziala to tak samo

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        A u mnie tak nie dziala.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz


                        • #13
                          ja co prawda mam w kierownicy nie manetce, ale mozna hamowac tempomatem. Tempomat super sprawa, ale wiadomo przydaje sie na trasie tylko.

                          Komentarz

                          Pracuję...